Kvinnor ska stå i kök!

jag har försökt en evighet att fixa jävla skit grädden, men det vägrar ju funka. Jag hällde det först i en kastrull eftersom att det var det första bästa jag hitta, dock blev det jobbigt så då hällde jag över det i en tallrik..Vispa, vispa, vispa...för hand såklart,..för en elvisp har jag ingen aning om hur den ser ut.

Sen började jag fundera på om det spelade nån roll med hur man vispa grädden. Ska man alltid göra åt samma håll? Ska man kanske snurra på vispen istället för att låta den gå som ett jävla pariserhjul?

Dessutom tänkte jag på den dära gåtan man hörde när man var liten: "En groda hamnade i en skål grädde, han började simma runt och runt tills han kände något hårt i botten och hoppade ut från skålen, vad kände grodan" - SMÖR SÅKLART! Om jag vispar runt och runt kommer det blir hårt! BRA... inte.

WTF...google is my friend.

Hitta nån sida,, "Kall, fett, lagom hårt vispad och luft"... Vadå fett? Grädde innehåller väll fett? Okej kallt och luft får den på samma gång om jag vispar samtidigt som jag blåser på skiten. Så där satt jag och vispa med en arm som började få mjölksyra, blåste och försökte att vispa lagom hårt (hur hårt det nu än är)..

WTH...youtube is my friend.

Fick en sida länkad när en kärring står och vispar med en sån dära jävla elvisp. Men hon sa att den skulle va kall.. Så jag gick och ställde mig i kylskåpet och fortsatte vispa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0